Forecast and Road Map

Last updated: 1-Mar-2014
Last released version: 8.45
Last beta version: 8.45
In development: 8.46.1

 New features are permanently added to Gamestudio, and available - within the same engine generation - in free updates. We've listed below the main features scheduled for development in the next time. Features and priorities are mainly based on the suggestions on the future forum and the beta forum. The order of the features given here is not necessarily the order of implementation. The list is not complete, and everything is subject to change in priority, or even to removal. So it's a bad idea to rely your game upon future features. Take only into account what's already available in the current version. Only main features are listed here; details about the current beta features can be found on the Beta page.
 Neue Features werden permanent in Gamestudio implementiert und stehen - innerhalb der gleichen Engine-Generation - in kostenlosen Updates zur Verfügung. Sie finden hier die hauptsächlichen Features aufgelistet, deren Entwicklung in der nächsten Zeit geplant ist. Der Entwicklungszeitplan richtet sich vor allem nach den Vorschlägen aus dem Future Forum. Die Reihenfolge dieser Liste entspricht nicht der Reihenfolge der Entwicklung. Die Liste ist nicht vollständig, die Priorität kann sich jederzeit ändern, oder einiges kann ganz wegfallen. Planen Sie Ihr Projekt nur mit den bereits vorhandenen Features. Details über die aktuell implementierten Beta-Features finden Sie auf der Beta-Seite.

REL = released or in public beta; BETA = currently in beta test; xx% = work in progress; HI = scheduled with high priority; = something's changed.


WED & MED Improvements
New WED based on the engine dll 75%. Static shadows generated from models 100%. Dark lights in the map compiler 80%. Lightmap styles. Volumetric model mapping.
Neuer WED, der auf der Engine DLL basiert 75%. Statische Schatten von Modellen 100%. Verdunkelnde Lichter im Map-Compiler 80%. Lightmap-Styles.Volumetrisches Mapping für Modelle.

New 2D Features
 Panel buttons animate on touch. Scaling Truetype and Bitmap Fonts. Font installer for Truetype fonts. Speed-Up of Truetype text drawing by preloading font textures.
 Animation von Panel-Buttons bei Berührung. Skalieren von Truetype und Bitmap Fonts. Beschleunigung von Truetype-Texten durch Buffern der Font-Texturen.

New lite-C Features
 Creating dynamic link libraries 100%. Debugging local variables. Adding enums, unions, and trinary operators. Defining functions with a variable argument number.
 Compilieren von DLL-Bibliotheken 100%. Debuggen von lokalen Variablen. Hinzufügen von enums, unions, und trinären Operatoren. Definieren von Funktionen mit variabler Argumentzahl.

New lite-C Libraries
 A library with basic weather effects.
 Bibliothek mit grundlegenden Wetter-Effekten.

New Engine Features
 Realtime generated static shadows on terrain 100%. Ogg Theora player and recorder 95%. Client update ranges.
 Echtzeit-generierte statische Schatten auf Terrain 100%. Ogg Theora Player und Recorder 95%. Client Update-Reichweiten.

New PhysX Features
 Liquids. Soft bodies.
 Füssigkeiten. Soft bodies.

New Shaders
 SSAO; fur; DOF; PSSM for transparent objects 100%.
 SSAO; Fell; DOF; PSSM für transparente objekte 100%.

External Tools
 A set of small tools/plugins for improving certain game design tasks. Planned: tree/vegetation generator 50%; panel editor; particle effect editor.
 Eine Serie kleiner Tools oder Plugins, die bestimmte Game Design Aufgaben erleichern. Geplant: Baum-Generator 50%; ein Panel/GUI-Editor; ein Partikeleffekt-Editor.